Dec 10, 2013

AIDILFITRI & AIDILADHA 2013

Assalamualaikum..

Aci ke idok update cerita ceriti aidilfitri sekali dgn aidiladha..
Sguh ketinggalan aku ni..dah berkurun baru jengoi cerita raya..
ok ler kan..x de masa nk gelebek blog kerap2 skrg ni..
So,bila ada masa haruslah digunakan dgn sewajarnya,
hangkut update sekaligus dlm satu entry..heheh..

Pics kat bwh tu masa aidilfitri lps..Tema tahun ini adalah shocking pink.
Cantik sgt kaler ni..chek suka! chek suka!
Yg paling chek suka berat bdn dh turun..heheh..
wah,diet ku menjadi..
Dari 53kg, sikalang udah 47kg..
yeayy...nk turun lagi 2kg..
ngam ngam soi jadi 45kg baru cun..haha
Bila hati gumbira haruslah lompat2 bintang ★★★
Toin..toin..toin..

Mcm besa pg sebelom pi meraya umh MIL & FIL kat tmn rakyat..amik pics byk2 dulu..
beda nk hapload dlm belog ini ler kan..
Cik dania,asal kepala ko terlagut tu..adehh!!

Tahun ni dlm sejarah..sbb first time beli baju ready made..gedikkan,reti jait baju seniri tp nk pakai hat beli..sbnarnya dh lama teringin nk beli yg ready made,tp x berkesempatan..
tahun ni baru berkesempatan beli,bole la rasa pakai baju ready made..lgpun x sempat nk menjait,
bln posa lps hri2 bizi dgn packing brg..(alasan semata2)..haha..
org kata nk seribu daya,x nak seribu dalih..

Haa..yg ni antara foto yg paling cun..ekeke..
MIL suruh frame kan..pastu gantung kat umh..hehe..

Foto keluarga aidilfitri 2013..kali ni semua complete..
cukup korum..
Sesi bermaaf-maafan..mcm besa, part nk salam dgn MIL mesti tacing..tgk MIL dok sok sek..
aku pun sok sek sekali ler,tgu lg..
Org berbintang cancer ni hatinya mmg cpt tersentuh, senang kluaq air mata..
Aku dgn MIL mmg lahir bln 7..aku 14hb,MIL 21hb..

 Cik dania dgn sepupu sophie.. seronok la kali ni cik dania, ada geng nk lompat2..

MIL & mak sedara mak jan

 Foto family belah aku plak..
Kami family kocik aje..ada 3 beradik semua pompuan.
yg sulung kakak pakai baju kaler biru gelap tu,pastu aku nombor dua.adik kecik sekali yg pakai tudung hitam baju merah tu.adik akulah yg jadi assistant aku utk sementara waktu..
Yg cikonet kat depan tu, anak kakak aku tiga org (baju belang,merah & yg pkai tudung)
Yg baju kaler biru anak sepupu nama dia AIN, member baik cik dania.
saja nk tumpang sekaki kami amik gmbar..
Tiap2 thn, lps zohor kami akn blk beraya umh mak aku plak..
bestkan,kawen org dkt2..
x yah osom nk blk meraya umh sapa tiap2 thn..
hari raya pertama bole blk dua2 umh mak seniri dgn mak mentua..
Aksi spontan..konon2 cam candid la gmbr ni..
padahal semua tgh ready kontrol cun nk bergambaq, tiba2 prooootttt.. AIN kentut..haha..
pakat tutup hidung abih..suwweet sgt..

Ok..moh ke citer aidiladha plak..
Aidiladha mcm x de cerita sgt sbb FIL & MIL x balik kedah..
So en.hubby request nak rendang yg selalu MIL bt tiap2 kali raya..hehe..
Yezza,akhirnya menjadi rendang itu..
Dulu dah pernah try bt,tp mcm kurenggg ja,kali ni..sebijik menjadi..hoyeyy..

Pg raya tu,just blk umh mak aku..pastu kmi ada bt korban kat kg....
Lps settle acara korban tu, terus blk prepare sbb esoknya nk ke kl,hntar adik aku dpt keja kat sana..
Sedih jgk sebenarnya, selama 3 bln adik aku jadi assintant aku..mmg dia byk membantu..huhu..
Skrg ni mmg sgt2 bizi bila kembali kena handle biz sorang..kalut x menang tgn kdg2 tu..huhu
Esoknya,raya kedua,kami bertolak 2 kereta..hubby bawak keta ayah aku.
Aku bawak kereta kami,mak ayah aku naik sekali dgn aku..
Plan awalnya,pak sedara yg nak tlg hntar bawak keta..tiba2 pak sedara x sihat..
So,aku jadi bidan terjun lah..
Mengeletar jgk sebenarnya,1st time drive keta jauh2 seniri..
Bertolak dr alor setar smp lah ke klang..
sblom ni setakat sg petani je paling jauh aku pernah drive keta seniri2..
Hubby kat dpn bwak keta ayah aku,aku follow dr blkg..
Mmg sgt2 mencabar perjalanan kali ni,hujan sepnjg perjalanan,mengadap jem lg..dgn mata aku yg rabun time2 senja..adoii..
Tambahan pulak keta kami jenis manual,lenguh kaki semua ada asyik tekan handbreak..sbbnya jem memanjang.
Then bila masuk kl,terpaksa ikut kelajuan dorang..sbbnya org kl ni bawak keta laju2 110km/j..aku terpaksa follow sbb dorang asyik bg isyarat lampu..huhu..
Pengalaman manis semua tu..

Kami selamat smp umh kakak aku di klang pkl 10.30 mlm..
Syukur.

1 comment:

Kakzakie Purvit said...

Dah best-best nak posing ada pulak yg terkentut hihi... jadilah gambar ini sebagai kenangan sampai bila-bila:)