Dec 14, 2013

Hong Kong- familia trip by Aurawhite

Assalamualaikum..

Pucuk dicita,ulam mendatang..
Itulah ibarat yg bole aku umpamakan.
Satu ptg bila mendapat panggilan dr pihak HQ aurawhite, memaklumkan aku terpilih percutian ke HONG KONG & SHENZEN secara percuma..
Alhamdulillah, x terkata masa dgr berita tu..meleleh jgk airmata..
Terpilih antara top seller stokist negeri  yg berjaya mencapai sales target yg HQ tetapkan..syukur..syukur..
Negeri kedah,terpilih 2 org, salah sorangnya itu adalah aku..


Rasa penat berbayar..terkenang spjg berbiz ni ada harinya terlalu bizi smp x sempat nk mkn, mkn biskut jer dlm kereta, terkejar kesana kesini, reply sms/whatsaps dgn customer time berenti lampu isyarat,packing brg customer bwh pokok..jmp customer yg pelbagai ragam, stress menunggu stock x smp2..hehe..
memori terindah semua tu..
Inilah hadiahnya, penat lelah berniaga siang malam..
byk yg aku dpt belajar spjg berbiz ni..hati betul2 kena kuat,sabar..x mudah putus asa..jgn pikir apa org kata,terutama yg jenis suka nk menjatuhkan kita..
Pedulikan lalang2 itu..biarkan mereka bersama labu-labunya..haha..
Makin lama berbiz,makin ramai kenal dgn mereka2 yg hebat & dh lama dlm dunia biz ni..
Aku cuba mendekati mereka & belajar sebanyak mgkin ilmu yg mereka ada.
Kata org jika kita nk berjaya,haruslah berguru dgn mereka yg sudah berjaya..

Sebenarnya dah lama simpan hasrat nk bawak cik dania ke disneyland hong kong..
Alhamdulillah, Allah permudahkan..
Ditaja FOC oleh pihak HQ AURAWHITE..
Indah sgguh percaturan Mu Ya Allah..

Ok..nanti smbung2 cerita hong kong yea..
Bye..

No comments: