Dec 12, 2012

Holiday- Langkawi Part 1

Last week, Finally we were able to go for a holiday ..yabedabeduuu..
Plan A adalah utk berholiday di Krabi,Thailand..tapi tidak kesampaian kerana di saat2 akhir kwn hubby
cancel disbbkan beliau ada hal yg x dpt dielakkan.
Nak pergi kami 3 beranak je agak x beranilah..maklumlah tempat orang..

Jadi kami tukar ke Plan B iaitu ke Langkawi..Sungguh sgt2 tidak mengecewakan.!!
Mulanya nk naik flight terus ke Langkawi, tp x jadi bila dpt tau flight dr Alor Setar-Langkawi x de,
perlu ke KL dulu..jadi kami naik feri.

Sehari sebelom bertolak, aku & hubby sgt2lah bz..Hubby ada kursus di jabatan pkl 8pg-6ptg.
Aku plak keluar jam 9pg-7 mlm baru blk umh..
Mcm2 perlu diuruskan.. pos brg,jumpa customer2,pergi amik stock..
Rezeki nak pergi bercuti ,hari yg sama 3 org berminat nak jd stokist Beutskin..Syukur..
Jadi sebelom nk gi holiday,submission form harus settle..

Malamnya terpaksalah uruskan form2 new stokist
 maka berjagalah aku smp ke pkl 4 pg smbil2 packing order utk diposkan keesokkan harinya..
Sempat tido 2 jam saja.Pkl 6 pg,terus bgun & packing brg2 nak gi holiday...
hubby sempat jgk google mlm tu, call hotel & resort.. tapi byk yg dah full..
cuma dpt booked kereta sewa. Oklah tu,at least kereta dah ada..
 Walaupun x tau lagi nk menginap kat mana..Main gamble je..
Org lain nk holiday,dah booked hotel berbulan2 dah..
Hubby cakap,kalo hotel full kita leh tido dlm kereta, x pun kita tido je kat masjid..
Suka ati je dia..

Pkl 8.30pg kami bertolak, singgah pos opis pos semua order2 dulu..
Then singgah Jitra jumpa customer nak COD brg..Pkl 10pg,barulah dpt bertolak ke Kuala Perlis..
On da way, aku tertido sekejap dlm kereta..I'm very2 tired..
Tersedar bila Cik Dania kejutkan..'mama..dah campai'

Naik feri jam 1.30tghri. Masa atas feri ni aku agak blurr sebab badan keletihan,tido & rehat x cukup..

Dah smpai pun kami dlm pkl 2.45 ptg..yeayy..

Our rental car 'Toyota Vios' .. RM120 per day
Sepatutnya hubby booked kereta honda city baru,tp org yg sewa sebelom tu tambah lagi sehari..
Maka dapatlah keta vios ni..It's ok..
Muka dah ceria sket tu..sbb excited tgk pantai..So,merondalah kami cari hotel2..Kami decided nak stay kat area pantai cenang sbb dekat pantai..Satu persatu aku masuk tnya hotel & resort yg masih available..

Cari punya cari..dapatlah yg ni Treehouse di Malibest Resort..Mengadap pantai..heaven :)
Saja nk merasa kelainan kali ni dok atas pokok plak....hehee..
RM250 per night..agak mahal sbb sea view.. Tapi agak murah berbanding2 dgn yg lain rata2 yg masih available sea view punya rate RM500 ke atas..Nak yg murah sket bole je, tp kena menginap yg jauh sket dr pantai lah..Tapi hati ni gedik nak dok tepi pantai jgk..Sbb motif utama holiday nak menikmati keindahan pantai..
Keseluruhan diperbuat dari kayu,dinding dari kulit kayu pokok..mmg sangat unik..Ada beranda mengadap pantai,mlm2 bole lepak dgn cik abg pekena kopi sorang secawan menikmati keindahan malam smbil disapa angin laut sepoi2 bahasa..perrghh..romantik u.. inilah yg aku impikan holiday kali nie.terubat segala keletihan

Pemandangan dari atas treehouse kami.

Rehat sekejap..Then dua beranak tu terus turun mandi laut..Aku x join sbb x larat..
dok tengok je dorang mandi..Tengok sunset..SUBHANALLAH..cantik sungguh!!

Mlm ronda2 terjumpa restoran ni,nama apa ntah..nmpk mcm ok jer..Singgah la kami..
Order makan goreng2 mcm besa..

Tapi yg ni lah sgt special..1st time in my life mkn LOBSTER..order sekor lobster masak percik..so yummmy!
Sekor ni rm90 (mahal nk mampus)..tapi teringin nak merasa jgk sbb x pernah makan lg..sekali sekala makan bole lah,kang selalu botak kepala..haha

Lepas kenyang makan lobster, terus blk treehouse kami..rehat & tidoo secukupnya sbb esoknya byk aktiviti & tempat di Langkawi yg kami nk jelajah.

zuliana abd rahman said...

Bestnyeeee wanie....yana baru plan nak ke sana 27 Dis nnt.Tak booking hotel/chalet pun lagi sbb nak cari tempat strategik mcm wanie dpt nie.

Pssttt..cepat2 update part2 okeh, tak sabar nak baca.Share tempat2 yg best kat sana tau

ashra said...

Owhh die gi bercoti ye...bestnye..langkawi.......cantik resort..
Tenangkan ke pantai.....saya sukaaaaaa..hehe.

Ok.next part 2 ...tak sabo ni nak tgk gambar2....
Bila lah saya nak ke sana...sob sob...

Masya said...

gambel hahaha.. berani btl, nasib baik jumpe tempat tdo.. best pulak tu.. oklah tu... x mahal sgt..

lobster tu mengiurkan.. tak pernah makan ...

mummY daniSha said...

wahhh cantekknye blik...berbaloila tu dgn harga kan

>>EiN@>> said...

ala sub...km pn tringin nk dok atas pokok gak....lama dh berangan tp plan bg yg si kecik tu berjalan dlu bru nk p berempat...wow sub biz online menjadi yer....tahniah..klo dok umah mmg bleh concentrate mmg penat jugak km wt skit2pn letih jgk...jd stokis SNE tu cer citer skit lumayan dak.....

Anonymous said...

buy valium online valium dental anxiety - valium diazepam cats

vidhya said...

Thanks for the information... I really love your blog posts... specially those on Hotels in Chennai