Jul 23, 2012

Alhamdulillah..Akhirnya..

Selesai sudah semua acara pindah rumah,jika jumaat sebelumnya 13.7.2012 adakan sedikit kenduri kesyukuran,jumaat 20.7.2012 baru2 ni pulak, kami selamat pindah ke rumah kami dengan rasminya..ya sekali lagi diulang, dengan RASMINYA..
Alhamdulillah, akhirnya Allah bukakan jgk hati kami setelah bertangguh hampir 3 tahun utk pindah ke rumah kami..Jika ditanya kenapa kami x mahu2 pindah lagi masuk ke rumah sendiri, jawapannya entahlah..mgkin ada sesuatu keistimewaan yg sukar dirungkaikan rumah yg kami duduki sebelum ini sehingga menyebabkan kami enggan berpindah terus setelah rumah kami siap dibina..
Tapi setelah berpindah masuk rumah baru kami,barulah terasa betapa nikmatnya duduki rumah sendiri..rumah yg lebih selesa,lebih luas jika nak dibandingkan dgn rumah sebelum ni...adoi..terasa bodoh sekejap & rugi sgt2,sbb dibiarkan rumah sendiri kosong begitu saja bertahun2.. Betullah kata pepatah 'x kenal, maka x cinta'...ceewah..
Apapun,syukur sbb dapat meraikan bulam Ramadan.bulan yg penuh berkat ni dirumah baru..1st time bangun sahur di rumah baru,masak yg ala kadar saja..Menunya telur masin,serta sardin..Begitulah juga hari pertama berbuka,sekadar membeli dipasar Ramadan,masih belum ada kesempatan nak ke pasar membeli brg2 basah & masak menu yg special2 lagi,lgpun segala kelengkapan dapur masih belum sempurna..segala periuk belanga masih didlm kotak lagi..Takpa,pelan2 kayuh..
Sekarang adalah masa untuk mengemas2 rumah serta deco2 yea..Kepada kwn2, InsyaAllah ada kesempatan nnti,akan update gambar rumah baru...

Selamat menjalani ibadah puasa..semoga Ramadan kali ini, akan memberi seribu keberkatan kepada kita semua..Amin...

~Agak sedih meninggalkan rumah lama,sentimental sungguh.. niat dihati ingin memiliki terus rumah yg kami duduki sebelum ini.. Now, sedang usaha pujuk memujuk tuan rumah. Mudah2an, terbukalah hati tuan rumah itu utk menjual terus kepada kami..

6 comments:

Masya said...

selamat berpuasa ....

bile ade rumah sendiri .. rasa bahagia sgt.. sbb nak buat deco.. semoga ramadhan kali ni lbh bermakna ... blhlah saudara mara dtg kat rumahkan..

mummY daniSha said...

wah.bestla taun ni raya kat rumah baru hehee

mummycda said...

selamat berpuasa wanie.....nanti update pic umah wanie tau.....raya taun nie mesti best..hihi

jaja_NorLiza said...

salam perkenalan..
nice blog...sy jupe blog ni masa cr tutorial nk jahit kid dress..:-)..
i follow u!

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

seronok ada rumah sendiri..semangat nk mendeko tu lebih :)))

ashra said...

Semangat kan rumah sendiri.hehe..
Saya ni tggu akhir tahun depan.skang menyewa lagi.
Aishh..tak sabo dan berkobar kobar.
Kunun berangan nak jait langsir sendiri padahal belum ada pengalaman pun saya ni.

Hehe.insyaallah.
Wah...sakan lah ye beraya umah baru.hehe