Sep 18, 2011

Check Up

Semalam pergi check up yg pertama kali di Klinik Mutiara. Buat appointment dgn DR MASSODAH (my personal doktor) pkl 8 mlm, dulu masa peknenkan Dania pun aku check up dgn doktor ni jgk lah, baik sgt & peramah orgnya. Berpuas hati dgn rawatan doktor tu masa peknen Dania dulu, jadik kali ni aku amik keputusan utk teruskan check up dgn doktor yg sama. Doktor ni jgklah selaku aku punya customer yg selalu upah jait baju dkt aku.hehe
Berat badan dah semakin naik ke 52.5kg skrg, air kencing & tekanan darah semua ok, Alhamdulillah..
Ambik darah, keputusan akan tau next check up bulan depan..
Dania terlalu excited nk jumpa dgn adik sbb dari umh lagik aku dah bgtau awal2 nk pergi klinik check adik Dania.. Terpaksa aku pujuk Dania sbb Dania ni jenis yg penakut nk jumpa doktor, tp nasib baik jgk doktor ni selalu jgk dtg umh aku tempah jait baju, bila selalu jumpa dgn doktor ni Dania pun dah ok..
Bila doktor scan perut aku, hubby aku cakap "Dania tengok adik tu" tp Dania jawab " mana adik? x dak pun"...
Doktor bgtau Dania "adik masih kecik lagik sbb tu x nmpk"..
Alhamdulillah, janin dah kelihatan tp agak kecil berbeza dgn usia kandungan aku peknen skrg.
Terus aku panic, tp doktor ckp takpe sbb kdg2 kiraan kita x berapa tepat lgpun aku ni jenis yg haid x tetap, mgkin disebabkan itu jgklah kiraan x sama dan lari sket.
Kalau diikutkan kandungan aku skrg dlm lingkungan 10 mggu, tp berdasarkan saiz scan baru dlm 7 mggu lebih..
Apapun doktor bgtau, bulan depan scan lagik untuk mengetahui saiz yg sebenar..harap2 kandungan aku baik2 saja..
Skrg ambik asid folic, obimin & kalsium setiap hari sebagai vitamin. Aku terpaksa gantikan kalsium dlm bentuk tablet disebabkan aku alah kepada susu. Kalau aku minum susu, mesti satu hari cirit birit.

Dah dapat kad merah pun. Menggunakan kuasa my cousin yg bekerja sbg nurse tolong buat kad ni utk aku, x payah aku pergi beratur & menunggu lelama di klinik kerajaan utk membuka kad merah ni..heheh.Dengan adanya kad ni, aku bebas check up dimana2 klinik yg aku mau..

No comments: