Sep 15, 2011

Bercanda Di tepian Pantai Batu Feringgi

Weekend mggu lepas kami ke Penang lagik, menguruskan hal umh Penang yg masih blom selesai sambil bercuti sekali. Ptg Khamis kami bertolak smp lbih kurang dlm kul 9 mlm. Bila smp terus terjah ke restoran kegemaran kami iaitu Restoran Kassim Musstofa menikmati nasi minyak & gulai ayam. Lepas selesai makan terus blk ke umh kami di Mutiara Height utk tido..
Esoknya seawal jam 7 pg kami keluar breakfast McDonald di area berdekatan USM. Abih breakfast semua blk umh sbb ada org dtg utk repair cermin tingkap & paip. Urusan repair2 selesai lbih kurang jam 1 ptg. Kemudian kami terus zass ke QueenBay utk jalan-jalan perabih duit. Makan di Kenny Rogers, tapi knapa ntah rsa ayam smoke black paper dia x sedap mcm penah mkn sebelom2 ni,pas mkn aku terus muntah..rugi2, tp hubby aku ok ja belasah mkn, dia ckp sedap per.. lepas mkn adalah waktu utk shopink menyopink plak. Cari punya carik jumpa satu kedai jual pakaian mengandung, harganya pun agak ok berbanding kedai2 lain yg mahal2 nk mamposs!.. Beli 3 helai maternity blouse, 2 helai maxi dress, 2 helai maternity pants & x ketinggalan jgk baju kecik n seluar kecik sbb byk yg dah x muat..
Jalan2 lagik terjumpa MPH BOOKSTORE plak, dok melepak smbil2 baca buku sedaq x sedaq kat dlm tu hmpir2 2 jam jgk, dania pun bkn main suka lgik dok baca buku.

Buku-buku yg aku terbekenan & beli di MPH BOOKSTORE QUEENSBAY.. Sbgai bahan bacaan aku sekarang..

Ptgnya kami menuju ke Batu Feringgi.. lepak2 situ sambil bagi dania main pasir. Lama rasanya x dtg tepi pantai relax camni. Bila tgk laut rasa tenang saja, terubat segala kepenatan aku menjait retu.

Dania adalah girlpren papa skrg, asyik berkepit ja dua org..jeles mama!!heheee

Seronok main pasir.. mama sruh dania wat aksi bersahaja & inilah hasilnya..

Ibu & anak darenyer..

Aksi syok giler yg digayakan oleh papa & anak..

Alang2 dah pegi tepi pantai haruslah makan ikan bakar yer. Singgah makan ikan bakar kedai nama apa ntah, x sempat nk amik gmbr plak sbb aku dah kebulur tahap gaban masa tu x mood nk amik gmbr dah. Lepas makan terus blk umh rehat & tidooo..zzzzttt
Esoknya kami pegi ke Nagoya, cadangnya nk tgk2 kain utk dibuat curtain utk umh baru nanti, tp terus terbekenan kainnya.. Terus angkat la kain2 tersebut, total semua kain tu adalah kurang RM2.70 ja mencecah ke 1k..aiyoooo!! Nasib jgk la aku bole jait sendiri curtain, kalo x campur dgn harga upah maunya 2 or 3 riban jgk..
Sebelom bertolak balik singgah di Bazar Chowrasta. Dtg ke sini biasalah mesti la utk beli jeruk2 yer..Selalu dtg Penang, x teringin pun nk singgah sini tp sejak peknen ni adalah satu kemestian singgah sini utk mengangkut jeruk2..Byk jgk la jeruk meruk yg aku rembat utk dibuat stok, lgpn harganya murah berbanding tempat2 lain..hehee

Pelbagai jenis jeruk..Masuk jer sini aku asyik terliur ja..bestnya sini bole rasa free jeruk2 tu. Tapi kalo dah alang2 merasa free kena la beli jgn terus bt muka bodo & blah plak, kang meroyan tuan kedai tu nanti. ada jgk yg buat camtu aku tgk, sian tuan kedai tu..

Abis semua beli jeruk meruk kami singgah tempat favourite kami iaitu Pntai Seagate. Makan bihun sup yg marbelous tu, aku siap bgkus lagik utk makan mlm.. pastu terus bertolak balik Alor Staq.. tata

penDragon said...

uish! drooling ler tgk jeruk2 tu...

wanie amerie said...

hee..drooling jgk yek, igtkan org peknen jer meleleh ayaq liuq tgk jeruk2 tu.