Jun 11, 2011

Hari Dalam Sejarah.



Sebagaimana sedia maklum aku menjalankan biz secara kecil-kecilan iaitu menerima tempahan menjahit baju khusus untuk kaum wanita, baju lelaki aku x amik hokeyy..cuma buat baju untuk my hubby jer.hehe..Hari ini adalah hari yang bersejarah buat aku, sepanjang aku menjalankan biz menjahit ini selama hmpir 4 tahun x pernah aku menerima tempahan sebanyak hari ini iaitu 37 psg tempahan baju dalam masa satu hari.
Pengsan!! Compared to previous years, most only 12 pairs in one day..
Since last May, aku mula menerima tempahan utk raya Aidilfitri yang bakal disambut hujung Ogos nati. Setakat ini memang dah byk tempahan aku terima untuk raya..Ingatkan tahun ini nak rehat..kiki.. tp nmpaknya tempahan tahun ini makin banyak berbanding tahun lepas.. Rezeki jgn ditolak, musuh jgn dicarik!!
Target aku tahun ini mahu amik tempahan lebih banyak compared to last year..Inilah masanya untuk aku mendapat 'extra incomes'..
Tapi itulah, penatnya memang sukar untuk didefinasikan..sebab dalam masa sebulan itulah aku harus bertungkus lumus menyiapkan tempahan yang berbukit itu..pikir punya pikir duit punya pasal, ahhh aku harungi jugak!
Sekarang ni, aku tgh mensurvey nursery utk si kecik (dania). Dania jgn risau ye sayang mama hantar Dania untuk sebulan jer..pastu kita bole main, mandi & guling2 mcm biasa k.. Mama perlu bekerja keras sepanjang bulan puasa nati, Dania dok elok2 yer kat nursery nati..kalau mama x hantar Dania kat nursery, confirm mama x boleh nak menyiapkan tempahan2 yang org hantar tu, sebab Dania sangat la mengacau bila mama nak menjahit..Nanti mama beli aiskem banyak2 kat Dania!
Kepada pembantu aku Kak Nat & Syah, ready to work hard during this Ramadan ok..
GO WANIE GO!!

4 comments:

penDragon said...

wah..dh amik pembantu...makin berkembang bisnes tuuuu...

Aku DaN SeSuAtU said...

waa maju bisnes..tahniah2..37 pasang jenuh juling mata jg laa..heee

wanie amerie said...

pendragon:alhamdulillah,rezki makin bertambah.mgkin ni jalan wanie kot,wanie mmg dah pakai pembantu sejak tahun lepas lg..

ila:tu baru 37 psg,selalunya time raya beratus2 psg ila woi..dekat2 nk raya rasa cam org gila pn ada takut x dan habis.

~IZZAH~ said...

dania kata "ok dania pi nursery sbb nk bg chance mama menjahit, tp pas raya kena divide hasil 50 -50 dgn dania.."