Feb 18, 2011

Keghairahan...

Semenjak 2 menjak ni,asal hubby aku cuti jumaat & sabtu jer mesti dri pg smp ptg kitorang meronda untuk survey perabot,alat2 hiasan rumah,gi nursery tgk pokok & segala mak nenek yg berkaitan dgn rumah, maklum la x lama lg nk pindah msuk umh bru..ngeee, ni yg aku x sabar sgt..
Nak merasa decorate umh sendri, bole la aku hias sesuka hati..
Dari kedai yg kecik hgga ke besaq semua kmi terjah,bkannya aper tp utk survey brg2 kdai mana yg paling murah & berbaloi nk beli,di samping tu bole jgk kami cilok dorang punya idea tuk aku hias rmh aku nati..hahahaa..
Bila aku ke kedai perabot yg besaq kdg2 rasa nk pengsan pon ada bila tgk harga,ada sofa yg bernilai 10 rebu,isshh..kang beli mahai2 nati sayang plak nak duduk takut kotor..rugi2, baik x yah beli..( padahal dah x mampu mau byk alasan diberi ).ekekeke
Cerita ttg rmh baru, sebenarnya rmh km tu dah lama siap hmpir 2 thn lbh, tp nape yer kmi agak mengelat utk berpindah ke sana.
Meh aku listkan antara faktor2 penyebabnya:
1. rmh yg kmi duduk skrg ni lebih happening persekitarannya..
2. dekat dgn kedai2,lintas jalan jer dah smpi..ada bank lg, sonang nk amik dowit..
3. dkt dgn sekolah ren & menengah..jln kaki jer
4. tiap2 ptg byk gerai2 makan dibuka berhmpiran umh aku, so x yah nk penin pala pikiaq nk masak ape, gntung je periuk bwk dowit bli ja kat dpn umh..ko ckp nk mkn ape.. nasi lomak,bihun sup,sate,mee kari,tomyam,nasi kandaq..pendek kata mcm2 ada, yg pling pnting dowit mesti adaaa...
5. dkt umh mentua, bole la tlg tengokkan & jga umh dorang yg x der org tu..
6. lgipn dlu masa mula2 siap umh baru tu, x ramai org yg pindah masuk lg..takut plak aku dok situ sunyi, tp skrg nmpknya dah ramai yg pindah..lgpn umh sebelah aku tu, dorang bt taska, bole la aku tumpang riuh sekaki..
Ape pn skrg aku dah mulai rsa keghairahan tuk msuk umh bru..Cadangnya bulan 12 thn lepas nk msuk, tp x jd sebab air bnjir dah masuk dlu umh bru tu, jiran blkg aku ckp x pa air masuk dlu, org cina kata byk bawak ong..byk la ong korang, aku ni cuci pas bnjir retu mcm nk putuih pinggang, dah la dowit bntuan bnjir pn x dpt, kna boh cat bru lg ada..teringat kata2 mak aku " tu la hmpa dok postpone nk msuk lg, last2 ayaq bah yg rasmi rmh bru hmpa dlu "..kikikiki
Oleh kerna bnjir yg lepas, so km pn postpone bulan 3 ni, tp nmpknya mcm nk postpone skali lg ke bulan 6..sebabnya kmi ditipu oleh org yg nk bt grill umh, lari ntah kemana..pas byaq dowit deposit RM500, grill x siap orgnya pn teruss chauu, kol x dpt,kedai pn dah ditutup..eee.geram btoi aku, ada jgk manusia kaki penipu camni kat dunia ekk, igt ka dah pupus zaman dinosour dulu..Hubby aku cakap " biar la, hrni dia tipu kita esok2 org tipu dia balik "..ermmmmm....

No comments: