Apr 19, 2010

AL-FATIHAH...

Tersentuh benar aku bila mendengar berita kematian Vokalis kumpulan Spin, Abdillah Murad Md. Shari atau lebih dikenali sebagai Achik Spin,terpikir sejenak bagaimana perasaan isterinya bila mula2 mendapat berita akan kehilangan suami tersayang,betapa runtun n pilunya hati seorang isteri saat2 mendapat berita sedih tu,apapn hanya Tuhan saja yg tahu bagaimana hatinya di waktu getir itu..
Tp aku begitu salute melihat isterinya yg begitu tabah n reda akan kehilangan suaminya..ataupn mgkin dia masih terkejut n seakan2 x percaya kehilangan suaminya bt selama-lamanya kerana suaminya pergi dgn sebegitu cepat n tiba2..
Teringat aku sewaktu arwah achik spin n isterinya menjadi undangan dlm rancangan sehati sejiwa.Sewaktu di akhir rancangan hos memberikan peluang untuk isteri arwah menyampaikan ucapan teristimewa bt suaminya,tiba2 isteri arwah mengalir airmata terharu shgga tidak dpt berkata2 tp sedikit saja ucapan yg keluar dr mulut isterinya agar ikatan perkahwinan yg dibina kekal ke akhir hayat.Lantas,arwah terus memeluk isteri tercinta n menyatakan bahawa isterinya agak sensitif apabila berbicara hal demikian.Nmpk sgt betapa bahagianya n romantiknya pasangan merpati sejoli ini..
(tp aku paham benar apa yg dirasai isteri arwah betapa sayang n cintanya dia kepada suaminya itu shgga x mampu diluahkan dgn kata2 sbb aku pn selalu alami perasaan cam gini)agak tersentuh bila isteri arwah sanggup berhenti kerja semata2 mahu memberikan sepenuh perhatian kepada rmhtgga nya.Kini segalanya tinggal kenangan,Tuhan lebih menyayangi suaminya..
Namun apapun skrg kehidupan mesti diteruskan walaupn tnpa suami disisi,kerna yg pergi x akan kembali lg.Hanya anak2 lah yg akan menjd penawar n pembakar semangat untuknya meneruskan hidup n menghadapi hari2 yg mendatang..Lalu,terdetik dlm hati aku ini bagaimanakah kalo aku berada ditempat isterinya,mampukah aku??WALLAHUALAM..
Ucapan takziah bt isteri n keluarga arwah..Amin..

2 comments:

>>EiN@>> said...

hhuhhu,sedih jugak....aku mmg selalu beringat psl2 mcm ni smenjak study lg...demi keluarga dan ms depan2 ank2 -sebagai pengganti pikul tggjwb, kita bertanggungjawab utk membesrkan dgn penuh k.syg dan melengkapi ilmu dan keperluan...wanita kena berdikari sendiri supaya tidak bergantung kpd lelaki...bukan erti kata dr segi kematian shj apabila 1 masa pasti setiap umah tgga ada keretakan..bergantung pd suami isteri selesaikan..klo kta berpisah mcm mna...nau'zubillah....so kita kena beringat..insurance dan sbgnya...itu pdpt saya la...smoga allah lindungi kita sume...

wanie amerie said...

sokong kak ina seratus peratus,apapn wanita harus berdikari.