Nov 9, 2009

KELAHIRAN YG DINANTI....

Syukur Alhamdulillah, aku slmt melahirkan sorang baby girl yg comei n putih melepak tepat jam 1.30tghri, hri isnin 15/12/2008 (3.33kg). First time aku tgk wajah ank aku dgn rsa terharu trus cium ( kalo ikutkan mau jer aku peluk, tp aku x ble nk bergerak sbb wayar berselirat kt seluruh bdn).. Alhamdulillah ank aku sempurna... Ank ini aku namakan Nurdania Ermyna bt Khairul Amri.. NUR-CAHAYA, DANIA-BEAUTIFUL, ERMYNA-FRIENDLY. Sebenarnya nama dania ni dh lma aku berkenan, sblm ngandung lg ade la sorang customer aku yg anknya nama dania, bla aku dgr ermm sedap jgk nama ni. So,bla dh tau ngandung awal2 lg aku dh booking nma ni.. Pas selesai prosedur aku terus tido keletihan. Mlmnya aku mula rsa skit tmpt operate ( ubt bius dh abis) rsa berdenyut2 sakit yg teramat sgt n nk senyum kt tetamu yg dtg melawat mlm tu pn aku x mampu.. Selama 2 hr aku x ble nk bergerk n bgun dr katil n selama itula my hubby yg menjaga aku siang mlm n mengurus segalanya..Rsa bertuah bdn n terharu dpt suami yg baik hti n sggp jga isteri time cam ni. Aku hnya dpt menatap wajah ank 3 kali sehari apabila dihantar oleh nurse, ank aku dibwh jagaan nursery disbbkan kesihatan aku msh x mengizinkan apatah lg nk menguruskannya. Bila mlm jer aku rindu sgt kt baby sbb nilah bru first time aku berpisah dgnnya dimana selama ni 9 bln lbh sentiasa bersma. Itula org ckp baik normal deliver skitnyer cuma sekejap, manakala berslin operate ni mmg x skit sblum tp bla pas bdh sakitnya x mampu nk citer n agak lmbt utk sembuh. Hri ke 3 bru semua wayar kt bdn aku dibuang, msa tu bru DR benarkan aku bgn dr katil n blajar berjln. Mula2 bgn nk berjln aku hmpir pengsan mgkin disbbkan lma berbaring tp nsb baik hero aku ader disebelah n cpt2 slmtkan aku yg nk jtuh.. Aku stay kt hosp selama 4 hr n aku hanya dibenarkan mkn bubur nasi dgn ikan kering shj. Terima kasih bt suamiku yg baik hati, segala jasa n pengorbanan abg hnya Tuhan saja yg mampu balas...( mgkn lain org lain pengalaman bersalinnya, tp inilah pengalaman yg aku alami sgguh ngeri n takut rsanya nk bersalin lg )

No comments: