Feb 2, 2013

DOAKU UNTUKMU SAYANG!

Ketika Allah rindu pada hambaNya, 
Allah akan mengirimkan sebuah hadiah istimewa melalui malaikat Jibril yang isinya adalah UJIAN
Seorang muslim yang ditimpa penderitaan,
 kegundahan, kesedihan, kesakitan, gangguan & kerisauan, bahkan hanya terkena duri sekalipun, 
semua itu merupakan kafarat (penebus) dosa-dosanya 
 -(H.R. BUKHORI & MUSLIM)-




Di awal tahun 2013 kami terus diuji, hubby disahkan mengidap tonsil, 
tahap yg agak kritikal.
Doktor mengesahkan hubby terpaksa menjalani pembedahan utk membuang tonsil yg membengkak tu..
Terungkailah segala persoalan kami, 
kenapa & mengapa hubby sejak 2 menjak ni selalu x sihat.. 
demamnya entah berapa kali setiap bulan, 
selalu mengalami keletihan yg sungguh luar biasa..

Hari isnin 4/2 akan datang, adalah hari hubby utk melalui pembedahan.. 
 Semestinya sang isteri ni pun turut berdebar2 walaupun bukan tuan empunya 
badan yg akan mengalami pembedahan itu.
Dah namapun suami isteri, 
bila si suami sakit, isteri pun turut jgklah merasai kesakitan..



Terbaru, anak emas kami turut disahkan mengidap tonsil..
Sama macam papanya..
 Ya Allah Ya Tuhanku..

Buat masa ni Cik Dania masih dlm rawatan, 
belom sahkan samaada perlu melalui pembedahan @ tidak..
Kesian sbb tulah anak mama selalu x sihat skrg, badan pun dah kurus kering..

Anak kalau kurus x sakit x pe, tp bila dpt tau sakit..
Ermmm..hati seorang ibu, tau2 jala..
Mana2 ibu pun akan merasai perasaan yg serupa yg aku alami skrg..
kedua2 buah hatiku sedang sakit..

Ya Tuhanku,
 tlg berilah aku seribu ketabahan mengharungi dugaan kecil ini..
Aku perlu kuat demi kedua2 insan kesayangan ku,
kurniakanlah kesihatan yg baik buatku,
kerna mereka perlukan aku..aku perlu kuat demi mereka,
akulah kekuatan mereka, akulah yg akan menjaga mereka nanti.. 

Hati usah ditanya dikala ini..
Resah gelisah,takut,sedih, semuanya berbaur sekali..
Walaupun dibibir sentiasa terukir senyuman.
Tapi sungguh terasa kelat di hati..
Hatiku gundah sekali..
  
Doa kalian kuharapkan..
doakan untuk suami & anakku..  
   Semoga mereka kembali tersenyum..
  
Kadang-kadang Allah hilangkan sekejap matahari, 
lalu DIA datangkan guruh dan kilat... 
 Puas kita menangis, 
menunggu dan mencari ke mana hilangnya matahari...  


Rupa-rupanya Allah nak hadiahkan kita pelangi yang indah..

Lagu ini kutujukan buat kedua2 buah hatiku..
(Abang & Cik Dania) 

12 comments:

mek yusz said...

insyaallah semuanya akan selamat..aminn..ALLAH menguji kita sbb kita insan terpilih dan DIA sayangkan kita..DIA nak kita selalu dekat dgnNYA...

Kakzakie said...

Sayu pulak kakak rasa bila baca N3 wanie ini. Benar ujian itu utk yg kuat dan tabah namun hati pasti resah selagi semuanya belum menemui jalan penyelesaian.

Doa kakak titip sama moga en abang wanie dan anak dara comel wanie kembali ceria segera. Ya Allah Kau sembuhkan suami temanku ini dan anaknya. Amin...

zuliana abd rahman said...

Yana tahu wamie kuat menghadapinya.Jangan putus berdoa utk suami dan anak tersayang.Semoga Allah beri kesembuhan pada mereka aminn...

QA's ~ mamapapa said...

byk2kn bersabar ye,sis,...inshaaAllah akan dipermudahknNya,amin...

Cho Zila said...

doa akak dari jauh moga segalanya dipermudahkan dan disembuhkanlah penyakitnyer itu.. memang faham bagaimana perasaan kita sebagai seorang isteri dan ibu... kutkan semangat...

ashra said...

Insyaallah wanie.mudahan hubby wanie cepat sembuh dan sihat selalu k pasni.tonsil mmg bagus buang kan kalu da teruk sakitnya.
Sabar ye wanie.....

RedRose said...

sabar ye wanie. mutiara kata tu semua benar belaka, percayalah pada kekuasaan Allah.
Sesungguhnya apabila kita gundah gulana, kepada dia lah yang kita pohon segala kebaikan. inshaa Allah

lieyalatif said...

ya Allah..sian wanie....paham emosi wanie skrang ni...mesti tgh sedih dan gundah gulana kan...in sha Allah kami kawan2 doakan yg terbaik tuk family wanie......


ape2 hal nanti wanie update yeak....

LYAfrina said...

semoga awk kuat ye.. ya.. ini adalah tanda kasih syg dariNya... kita diuji kerana tuhan amat sayangkan kita..

semoga dania & papanya cpt sembuh ye... moga semuanya dlm keadaan terkawal

~IZZAH~ said...

sorry.. baru baca. inshaAllah semoga kesayangan berdua tu sentiasa dalam peliharaanNya dan cepat sihat kembali.. banyakkan berdoa ye.. jgn sedeh2 sangat, u have to be strong

alongpaktam said...

iallah..
segalanya akan kembali sprt biasa..
along doakan moga hubby sub n dania sihat..

tabahkan hati..redha ngan segala ujian ini yer sub..be strong laling..

Masya said...

ya allah kesiannya kat dania.. sy harap dania okk kuat jugak.. awak pun kuat...