Oct 15, 2012

MEIJI AMINO COLLAGEN

Meiji Amino Kolagen adalah satu produk yg akan membuat kulit anda lebih cantik, halus, lembut dan semakin cerah dan bersinar.
 Umumnya, efek dari collagen ini dapat dirasakan dalam 2 minggu setelah di ambil secara konsisten. Ianya dapat menghilangkan garis2 halus & menghaluskan kulit kasar yang kering di bagian tubuh anda.
 Selain itu, collagen juga berfungsi membuat rambut dan kuku anda semakin kuat dan sihat. 
Collagen berfungsi untuk memperbaiki jaringan sel pada tubuh anda & mempercepat proses penyembuhan serta mempertahankan fungsi-fungsi sel tubuh anda

Produk ini rendah kalori & tidak akan menganggu diet anda.

Selamat & Tiada Kesan Sampingan
Meiji amino collagen adalah supplemen yang SELAMAT tanpa kesan sampingan. Dapat digabung dengan suplemen lain.

Bahan-bahan:
collagen peptide (100% fish-derived), Maltodextrin, Rapessed oil, vitamin c, Arginine. Milk flavour, thickener, soya lecithin.

Kelebihan meiji amino kolagen ialah:
*Arginine (asam amino) : sejenis asam yang sangat penting untuk menjaga kulit secara sihat.
*Vitamin C : vitamin yang penting untuk fungsi collagen

Produk Meiji Amino Collagen HALAL kerana diperbuat dari ikan.

Juga terdapat dlm refill pack..

Apa itu Collagen ?
Collagen adalah salah satu protein yang menyusun tubuh manusia.  Kewujudan dalam tubuh adalah kurang lebih mencapai 30% dari seluruh protein yang terdapat di tubuh. 
Colagen adalah struktur organik pembangun tulang, gigi, sendi, otot, & kulit. Serat Collagen memiliki daya tahan yang kuat terhadap tekanan.
 
Collagen mempunyai fungsi untuk :
- Membuat kulit menjadi lebih lembut, bersinar, & cerah kerana Collagen sangat membantu mengoptimum proses regenerasi kulit. 
Minum selama beberapa hari saja, Anda dapat merasa kulit wajah Anda jadi lembut seperti bayi
- Membuat luka2 sembuh lebih cepat, bahkan bekas2 luka dapat hilang dalam tempoh waktu yg lebih cepat
- Melambatkan proses penuaan.
- Kuku menjadi lebih kuat dan tidak mudah patah
- Rambut tidak kusam
- Kulit tubuh akan jadi halus dan bahagian-bahagian yang kering akan menjadi halus mulus kembali.
- Manfaat lain juga akan dirasakan pada fungsi internal pada sendi dan otot, dimana hal ini akan dapat dirasakan dalam jangka panjang.

Mengapa kita sangat memerlukan Supplemen Collagen ?
Setelah usia 20, Colagen dalam tubuh kita ini akan menurun secara drastik. Hal ini disebabkan oleh beberapa faktor, seperti : sinar UV Matahari & stress. Untuk tetap menjaga kecantikan, kita sudah harus mulai dari dini untuk mencukupi collagen dalam tubuh kita, salah satunya adalah dengan menggunakan supplemen AMINO COLLAGEN.
 
Satu sudu Meiji Amino Collagen mengandungi:
5000 mg of 100% Fish-derived, Refined, Low Molecular Collagen Peptide 
- Sangat mudah diserap oleh tubuh..
450 mg of Arginine (Amino Acid) - memperbaiki kecantikan kulit.
50 mg of Vitamin C - diperlukan untuk membentuk collagen.
60 mg of Hyaluronic Acid - membuat wajah terlihat lebih muda, cerah, & mengurangkan kedutan.
60 mg of Glucosamine - Salah satu gula amino yang sering digunakan dalam supplemen sebagai komponen yang membentuk Hyaluronic Acid.
 
Sugar free, No sweetener, Low calories.
Contains only 27kcal & 0.08g fat
1 spoon (about 7g) = Daily requirement of 5000mg collagen. 
Halal. Derived from fish.
Drink with tea, coffee, juice or even soup.

Product Description
1. Made from fish peptide collagen
2.Low Fat (27 kcal per serving)
3.Almost Tasteless
4.Top-selling collagen product in Japan
5.Safe

Amino Collagen is made from extremely pure and highly absorbable fish collagen peptide.It's a material selected by Meiji after pursuing the quality.

Facts:
1.Did you know that collagen starts to decrease drastically after age 20? Factors such as ultraviolet light and stress accelerate the loss of collagen. As for beauty care, the early bird catches the worm. An early start is recommended.
2.You can heat or cool it without affecting the components.
3.1 spoon (about 7 g) of Amino Collagen contains 27 kcal and 0.08 g of fat only. You can take it even when you are on a diet.

Amino Collagen is a ‘Basic beauty food’ that maintains and improves the foundation of your beauty. If you want inner beauty, please try Amino Collagen every day. It refers to amino acid (Arginine), which makes your face skin healthy. The daily suggested dosage of Amino Collagen has 450 mg of Arginine.

Directions:
Take one spoonful (provided in the tin) per day with your preferred choice of beverage (juice, tea, or coffee). Meiji Amino Collagen does not change even if you heat it up so you can consume it in hot drinks.

More info:

9 comments:

>>EiN@>> said...

sub, sorry nak tanya..sub tak risau ka guna mcm2 produk nie...tgk produk colagen ni mcm takut pulak sbb sub try mcm2...sorry yer klo tersinggung n buat buyer2 was...just tergerak hati nak tanya.....

wanie amerie said...

takpe k ina sayang..setiap org berhak bg pendapat masing2..hehe
sub meniaga k ina,semestinya sub akn jual produk yg bagus serta x diragui bahan2 nya..
sebelum jual mmg sub akn study dulu mengenai sesuatu produk tu & kebanyakknnya sub akn try dululah supaya bila customer tnya sub bole cerita pengalaman sub seniri mengenai produk tersebut..
memang kalo tgk dari segi luaran packing produk ni,nmpk cam pelik sket sbb tertulis bkn dlm bahasa kita tulisan mcm cina ja pun..
sbb ianya produk dri japan jadi kat packing tu adalah tulisan jepun..lainlah kalo produk tu dari msia, semestinya akn ada tulisan bahasa melayu..hehe
Berdasarkan penerangan link dlm english,produk ni adalah berasaskan ikan semata2 & soya..
Ni sub bg link sekali mengenai produk ni:
http://www.meiji.co.jp/health/amicolla/en/about/

:)

>>EiN@>> said...

tula tgk tulisan tu cam pelik...klo produk lain cam ok sakit n nk cuba suatu hari nti.....tp bila fkir2 skangni byk org sakit pelik2 jd takut plak...hodohpn hodohla...hehe tp teringin tathtion tab tu..mahal pulak..tggula setahun 2 lg ka...

Anonymous said...

It's amazing product :) I love it!! Realy realy love it. I was get soft skin. Ooya, it's recomanded by Oprah Winfrey. I swear!

wanie amerie said...

haha..k ina kalo teringin nak try tathion tab tu,leh contact sub 0194887412..bole la less sket2 gi utk member2..
cer tanya atirah (library).sbb dia ada amik tathion tab+beutskin..

wanie amerie said...

Anonymous: right,the product is very good .. I also love it much n much!

Anonymous said...

As Salam, saya baca kandungan die ada emulsifier (gelathine). Ada tanda halal jakim tak ni? Sebab saya berminatla nak beli.

Anonymous said...

Salam Puan masih jualke? Sangat berminat harga berapa ye?

its me said...

Salam. Ada stock x ? Really2 urgent needed . Tq. Whatsapp 0196551370