Jul 16, 2012

Kenduri Masuk Rumah Baru

Alhamdulillah, Jumaat 13.7.2012 lepas selesai sudah mengadakan majlis kenduri secara kecil2an di rumah baru kami.. Majlis dibuat lepas smyg jumaat smpilah ke malam. Syukur semuanya dah settle, walaupun tersgt2 sibuk & penat uruskan itu ini tapi rasa lega bila tgk majlis berjln lancar seperti yg dirancang..
Yelah, ni 1st time kami bt kenduri, mestilah agak jakun x reti itu ini, mcm2 kena pikir, buat & belajar..
Mulanya plan nak bt lepas raya jer, tp hubby beria-ria nak jgk buat sblm msk rumah & buat kenduri sempena kedatangan Ramadan sekali..aku ok jerlah..

Taaapiiii...Agak malang secara x sengaja tarikh yg kami pilih tu, adalah hari dimana hubby kena pergi bercamping.. disebabkan jemputan semua dah dijemput, majlis mestilah berlangsung jgk..
Hubby mmg mcm tu, bkn nak bgtau awai2 yg dia ada camping, last2 minute baru kasi tau..gggrrrrr...
So, akulah sorang2 terkontang-kanting uruskan mcm2 hal . Hubby dapat cuti di hari kenduri ja...
Dua malam berturut2 sebelum hari kenduri, bayangkan di pkl 12 tgh mlm aku masih drive keta, uruskan mcm2 hal..Nasib baik ada cik dania temankan aku drive keta ulang alik, yg kejap ke umh lama tertinggal brg, kejap blk ke umh baru, kejap blk kg lah angkut brg2..adoii..

Mulanya kami plan makanan nak amik katering jer, tapi lepas bincang dgn mak,ayah & persetujuan sedara mara yg lain, dorang dgn sukarelanya nak tlg masak utk kenduri kami..Jadi, cancel utk amik katering..
Bab masakan sudah settle..Bab jemputan plak, kebanyakan aku yg jemputkan..cuma kwn2 hubby jelah,hubby jemput seniri.. Bab sapa yg nak jd khalifah bacakan doa & yaasin,aku jugaklah yg uruskan..nasib tok wan aku pandai bab2 ni, jd x byk kejalah, pergi jemput tok wan aku je lah..

Malam sebelum kenduri, pasang curtain, panjat tangga sorang2 smpilah pkl 4 pg..tido kejap, then terjaga pkl 6.45 pg, cik abg aku dah pulang..yeay..gembira & leganya hatii..hehe..sbb dah bole agihkan keja, kalo x aku sorang2 jer terkedek2 buat..mana nak jaga ank lagik..baru bole tarik nafas legaaaaa...
Mgkin dek kerna terlalu penat & pikir mcm2 hal serta sibuk layan tetamu, sehinggakan aku terlupa langsung nak amik gambar majlis kenduri tu, sekeping pun mmg x dak..
Sedih sgt sbb kami mmg siap2 pakai sedondon ank beranak,pink kaler lagik utk nak bergmbarlah konon.. Alahai...terkilan sungguh aiih, heran jgk mcmana aku bole x teringat langsung bab2 nk amik gmbr kenangan hari kenduri. ramai2 masa baca doa, ramai2 tetamu tgh makan.. huwaaa...
Padahal, msa sebelum majlis berlangsung gigih suruh hubby blk umh lama utk amik camera, siap cakap kat hubby lagik 'apa2pun,camera wajib kena ada'..last2, camera mmg ada,tp dok simpan senyap dlm beg,tarak guna..huhu..

Dah nak mlm,baru teringat bila hubby ada tnya aku, amik x gambar?...alamak,terlupa lah!!!..terus aku frust sgt2, sbb aku adalah hantu camera, pi mana2 pun camera mesti ada,sure akn snap pics utk aku story kan dlm blog aku ni, tapi kali nie cerita jerlah, gmbr tiada... x syioklah rasa, tanpa ada bukti pics kan?..
Bila pikir2 semula, kenapa aku bole terus 'hilang ingatan' nak amik gmbr majlis yg terpenting dlm hidup aku.. Pentinglah bagi aku, sbb bukan selalu nak buat kenduri masuk umh baru kan..mgkin seumur hidup sekali jer.. sedangkan keluar makan rojak kat menara alor star pun mesti amik gmbr, habuan nak cerita dlm blog..hehehh.. takpalah, nak buat camna,dah lepas pun.. natilah tgu amik gmbr lain kot2 nak bt house warming lain kali..

Esoknya plak, 14.7.2012 adalah hari lahir aku... Syukur, masih dpat bernafas lagi mengecapi nikmat kurniaan Illahi..Nak wish lah sket, mudah2an, menjadi seorang isteri,ibu,anak yg lebih terbaik & terbaik buat keluarga aku..satu lagi azam, moga2 dipermudahkan cik dania dpt adik lagi..hehe.. caiyok..caiyokk!!
Besday kali nie , mmg x de hadiah, sbb dah dpt mcm2 utk msuk umh baru, sofa baru,tv baru,katil baru,almari baru,mesin basuh baru,meja mkn baru,curtain baru..cukuplah tu..
Hubby cakap, kalo nak mintak2 hadiah lagi, mai sini "mai nak sekeh pala".. ekeke..
tapikan kali nie besday girl kena basuh periuk & belanga di pg2 harijadi.. huhu.. sgguh tragiskan???...

Jumaat depan, dah book lori utk angkut brg2 besar....sedey lah plak, nak tgl umh lama nie, pejam celik pejam celik, dah 6 thun kami menghuni di rumah ni.. hmmmm, byk kenangan ooo... huhu..

7 comments:

mummY daniSha said...

x pe,hati tetatp suke masuk rumah baru kan hehee....epi besday wanie...yg ke??hehe...semoga murah rezeki...dipanjangkan umur dan berbahagia di sampain fmaily =)

mummycda said...

happy belated besday wanie....syokla dapat dok umah baru posa nie..kat mana umah wanie.....taman lumba kuda tu bukan nak dekat ngan taman golf ke?.....ida kadang2 lalu jugak kot situ nak balik umah metua...hihi

ashra said...

Owhh..pindah umah baru ye..bestnye..semangat mengemas menghias pun baru kan..penat tapi seronok,ye tak?

Hehe..ok la tu,hubby dapat cuti time hari kenduri..hehe

Btw,
Selamat menjalani ibadah puasa dan salam ramadan dari saya :)

wanie amerie said...

mummy danisha:heheh..hati sememangnya berbunga2 nie..tapi tersgtlah penat..tima kasih ya atas ucapan..amin..

wanie amerie said...

mummycda:tenkiu ida..
umh wanie kat laman kuda,anak bukit..bkn kat lumba kuda..hehe
mmg ramai sgt yg konpius..nti raya mai jalan umh wanie ekk..

wanie amerie said...

ashra:nasib hubby dpt gak cuti,kalo x mesti menangis wanie wat kenduri tuan umh x dak..
ashra pun x lama lg leh merasa msuk umh baru gak kan..mmg penat tapi sonok sgt..
selamat berpuasa jgk..

Aine Ainun said...

dah pindah ye Wanie...
wah raya tauhun ni kat rumah baru la ye..mst teruja kan....

Wanie ade mase Upsate la gambar umah baru=))