Jun 12, 2012

Kesibukan tahap gaban & Tahniah utk diri sendiri..

Skrg jarang2 dpt update blog..
jgn kata nak update, kdg2 nak buka blog pun x sempat..
Dek kerana terlampau kebizian akhir2 ni..
Bizi yg mcm2, bizi menjaitlah..mengepack brg2 nk pindahlah..
 Sejak adanya kembali stok Tathion tab ni, 
semakin menbizilah aku, bizi membungkus tabs..

Alhamdulillah, syukur dgn rezeki yg Allah beri..
 makin hari makin hangat sambutan terhadap produk Tathion tab ni..
x menang tgn aku dibuatnya..
walaupun harganya agak mahal, tp keberkesanan produk ini ternyata hebat..
bila asyik bizi membungkus tabs, sehingga kdg2 rasa kemalasan nk menjait,
 utk menyiapkan tempahan baju2 customer aku..

Ye la, membungkus tabs tu kerjanya mudah, lepas bungkus brg, terus pos saja.. 
untungnya pulak besar..
sekotak tabs yg dipos menyamai 3 psg aku jait baju..
cuba bayangkan kalo berkotak2 aku pos setiap hari..
Teruslah aku menjadi kacang yg lupakan kulitnya..
Lupakan akan pekerjaan asalku..
hehe..
 Lain pulak dgn menjait kerjanya rumit, kena ikut step by step..
ukur dulu kain,gunting kain, jait & seterusnya mcm2 lagilah..
So, buat apa nak buat keja yg susah2 kan?
Keja senang yg lagi masyuk kan ada..

Tapikan dlm sibuk2 membungkus, curik2 juga masa siapkan tempahan..
Kang ada customer yg lempang aku nnti, sbb baju raya dorang x siap..
Menjait adalah kemahiran yg aku ada, walau sesibuk mana pun berbiz on9,
x kan sama sekali aku akn tinggalkan terus bidang menjait..
Cewahhhh...

Cuti sekolah 2 mgu lepas plak, x der apa2 cerita yg menarik sgt pun..
Sbb hubby sibuklah..cuti mgu pertama jer hubby bole cuti..
Tu pun 2 hari hubby kena pi kelas tambahan..
Mgu kedua cuti plak, hubby outstation ke Ipoh selama 7 hari..
Ermmm..mcm x cuti jgklah..
Bila hubby outstation, aku baliklah kg..
..tanam jagung...
Tapi aku x derlah tanam jagung..sibuk membungkus adalah..
Bisnes tetap berjalan walaupun dimana ceruk aku berada..
hehe...

Dah nama blk kg kan..makan x yah nak cakaplah..
haruslah melantak habis-habisan..
 Mak aku tu rajin memasak
Dimasaknya lauk pauk yg menyelerakan....
terus anak dia ni, tergugat nafsu nafsi nak berdiet..
 Mak aku tu ada gastrik..
Perut dia x leh kosong, kena makan selalu..
Masalahnya yg x dak gastrik ni pun tumpang sekaki..
Mak nyer makan sepinggan jer, tapi anaknya makang berpinggan2..
haha..

Tup..tup..bila timbang berat badan..
Fuyooooooo magic..
Seminggu blk kg, berat badan aku naik 2.5 kg.Sekarang berat aku 53kg..
ggrrrrrr...
x pernah2 record berat aku naik smpi tara ni..
Masa peknen, lain citerlah..
Tahniah..tahniah..Tahniah utk diri seniri..
Nasib blk semgu jer, kang blk berbulan2..terus bdn aku jd obesiti..
Tapi serius, kat kg selera aku membuak2..
makan x kenyang2..haru sgguh..
Hadoii,, nk wat camna nie??
Sampai mak aku pun tegur, 
'jgn makan byk2 sgt..kang bdn jadi itik nila baru tau'!

Sekarang ni blk umh, kena berdiet kembali..
Kdg2 menci nak berdiet, sbb turunnya x pun..
naiknya adalah...(nangis kejap)

isshh..isshh..x mo lah smpi ke tahap gini..
~Miauw~

14 comments:

Musafir Minda said...

bagus idup penuh terisi :)

mummycda said...

tahniah wanie...semakin maju dgn bisnes....hahaha..takpe berisi pun tandanyer hati senangkan....kg wanie kat ner?....tabik la pd wanie yg pandai buat baju sendiri....ingat nak blajaq gak buat ....huhuhu tp tak tau taun bila....

ashra said...

Alhamdulillah.mudahan biz terus maju ye wanie..saya ni tah bila nak buat biz gak.
Masih kabut lagi..tapi berangan gaks...hehe

penDragon said...

53kg?? dh sama berat dgn k ruby neyh!

wanie amerie said...

Musafir Minda:tenkiu2..hehe

wanie amerie said...

mummycda:syukur..rezeki makin murah skrg nie..
kg kat bukit pinang..x tau?
nak pi pokok sena kot situ pun boleh,ida selalu lalu kot mana pi keja?
ida, takpa pelan2 belajaq menjait..x rugi tahu ilmu menjait nie, tmbh2 kita org pompuan..ilmu menjait & ilmu memasak harus ada..

wanie amerie said...

ashra: terailah wat biz on9 jgk,jual apa2 ker..leh wanie order nnti..
insyaAllah, kena dgn produk yg kita jual tu, lumayan hasilnya..

psstt:skrg wanie dah x menyesal hubby x bg keja dulu, sbb kalo keje pun rasanya x dpt income cam skrg nie..hehe..

wanie amerie said...

k ruby:tulah..dah sama berat k ruby ekk..k ruby x pe lah tinggi, wanie ni yg x bopa cukup tinggi, bila makin gumuk nampak rendang jer..
huhu..

wanie amerie said...

mummycda:*tau x?

mummY daniSha said...

congratz wanie...lama x singgah sini...byk dah n3 yg tertggl rupenye..mcm x de keluar kat dashboard je?hehhee..salahkan dashboard plak ...tp yela...mcm x perasan n3 wanie =)

mamaonie said...

Salam wanie....
Lama tak jenguk sini....suka baca entry wanie kali ni... .
Tahniah gak utk bisness yg makin masyuk.....sukanya....fad pun berangan nk bisness gitu gak dari umah...tak yah kalut keje dah...tp tu la berangan jerr.......

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

53 tu berat sy waktu dah nak terbersalin hihi..tp sy mmg jenis kurus kering..x tau nk bagi wani tips apa..sy makan bnyk juga tp sbb mmg metabolisme sy tinggi

yaNa said...

alhamduillah..murah rezeki..
biler bleh tempah baju ngan sub nie?
amik x tempahan tuk org yg punyai berat 53kg masa sek form 5 neh? ha3..

mummycda said...

Wanie...tau awat tak tau....tambah la nie kan ada jalan baru....macam highway gitu....bukit pinang luas tang mana...nama kg apa..ida keja mai kot jalan baru tu la..tak lalu kot langgaq dah...dari tanjung musang terus p sampai lalu kat depan hosp bahiyah....