Dec 27, 2011

Tertunai Hasrat Di hati..



Hari selasa mggu lepas mengikut hubby ke Ipoh, hubby ada urusan di sana.. Kami pergi berdua ja, dania blk umh mak tok.. hehee.. leh dating berdua.
Selesai semua urusan, ronda2 sekitar Ipoh.. teringat zaman study dulu, weekend je outing ronda Ipoh ler dgn kwn2.. windu saat2 itu!!
Yang bestnya dapat jgk tgk cerita ombak rindu kat Ipoh, yes! yes! akhirnya dapat jgk.. walaupun aritu dah pergi nk tgk masa kat key ell, tp tertgk citer Mission Impossible plak, sbb citer ombak rindu seat dah full, tgl seat dpn2 je.. then pelbagai alasan dr hubby kata filem ni jiwang karat la, x mencabar la.. Last2 dia pun tangkap leleh sekali masa nonton.. haha
Best jgk citer nie, tangkap nangis jgk la, lgpun aku nie mmg hantu nangis, tgk kucing kena langgar pun aku dah nangis, inikan plak citer sedey2 camni. Lepas nonton 15 min terus meleleh weyy.. tapi aku sakit ati dgn org blkg yg dok gelak2 sbb apa ntah sambil dok tiru cakap azizah mahzan yg bercakap slang London dlm citer tue.. rasa cam nk lempang ja depa.. aku nk feel lebih2 pun x bleh..
Maya Karin memang superb. Terpegun gak ngan keayuan & kesopanan kesusilaan, ditmbah plak dgn bait-bait tangkap leleh yg dimainkan dlm watak Izzah. Walaupun ada yg kurang bersetuju dgn wataknya diranjang bersama Hariz.. tapi tgk je la kan..
Aaron Aziz? Yup, lakonan mantap sebagai Hariz yg kadang2 cam dayus je mamat ni, kadang2 romantik, kadang2 kelakar plak. Aku pun pelik ngan Aaron Aziz nie, muka dah series+ganas giler, tp kadang2 leh tahan gak sengal dia.. apapun dia mmg ensemm.. auuwww!!
Cuma lakonan Lisa Surihani jer yg aku rasa agak sedikit kurengg.. kaku jer lakonan dia.. Haissh, tp bila tgk Azizah Mahzan dlm citer ni malu ya amat, pakaian dia seksinya mak aii.. ermmm, x tau nk ckp..
Oh ya, aku sgt puji dgn garapan & sinematografi yg jadi kekuatan utama dlm filem ni. Susunan muzik dgn scene x mengecewakan. Lagu2 OST pun best sgt..
Overall, still bole dipuji lgi dgn kualiti Ombak Rindu berbanding byk filem2 Melayu yg lain. Apa2 pon, dialog yg plg aku suka;

” Redha itu IKHLAS, Pasrah itu MENYERAH”

Sebelum blk singgah bersantap di Georgetown White Coffee..Snap2 gmbr then terus blk loq staq..



Mee Udang Georgetown yang x dak rasa & sgt x sedap.. maggi lagi sedap!


Nasi lemak adalah feveret & kegilaan aku.. pegilah mna2 restoran pun, kalo ada menu nasi lemak of coz aku akn order jgk walaupun ada menu2 yg lain sedap.. nasi lemak tetap jadi pilihan..



3 comments:

penDragon said...
This comment has been removed by the author.
penDragon said...

amboih sakan dating! bilalah nk keluar ombak rindu kt tenet...x sabar nk nengok dh ni haa...

wanie amerie said...

heehe.. ntah bila nk keluar agaknya.. pendek kata citer ni bestlah!!..nasib pi tgk jgk, tapi puaihh la hinggut rie nk pi..