Jun 1, 2011

i'm sick :(



Alhamdulillah, aku baru saja sembuh dari sakit..Syukur padaMu YaAllah!! Bila di uji dengan kesakitan barulah terasa betapa nikmatnya kesihatan badan yang segar bugar.
Mggu lepas aku demam lebih kurang dlm 2 hari, sejurus agak baik dari demam aku diserang cirit birit yang alahai..susah nak cakap. Abis lemah longlai badan..ni merupakan cirit birit yang terganas pernah aku kena setakat ni..sebelom ni pn pernah jgk kena, tp tidak la seteruk kali ini.
Maka plan aku untuk berjimba a.k.a bercuti di Tambun, Lost Of The World pada hari khamis lepas terus berkubur.huhu..runtun sgt hati aku ini sebab x boleh ikut serta sekali trip sekolah hubby aku seperti tahun2 lepas, semua keperluan untuk bercti telah pn aku sediakan..malangnya malam sebelum untuk ke Tambun tersebut aku tidak dapat tidur walau seminit pn kerana asyik ulang alik ke toilet, letih badan tu x payah nak cakaplah..Esok paginya aku siap jgk untuk nak ikut sekali walaupun dalam keadaan kesihatan yg kurang mengizinkan..sayang rasanya, sebab tempat semua dah booking tggl nak pergi ja lgpn free (untuk cikgu2 sukan & mam saja), semua kos sekolah hubby yg tanggung..Tp bila hubby aku tengok keadaan aku pagi tu & kata hubby kalau pergi sekali pn, aku x akan enjoy malah akan menyusahkan lg org lain memandangkan kami pergi naik bas & kalau aku nak tet.tet. time atas bas camna?? muahahaha..
So, dengan machonya hubby aku buat keputusan x pergi.. sekali dgn hubby aku pn x ikut, ternyata kesian tengok keadaan aku yang x larat tp pulun buat2 kuat..Ingatkan cirit birit kali ini x la seteruk yg dijangkakan, selalunya dalam sehari lepas makan ubat pil chi kit teck aun cirit birit aku akan sembuh la. Rupanya sangkaan aku meleset sama sekali, cirit birit kali ini agak menggila memakan masa hmpir 4 hari barulah aku beransur pulih..Entah la, aku pn x tau apa sebabnya nk kata 'poisoning food' hubby aku x kena pn, padahal makan menu sama ja..poning-poning!!
Nak dijadikan cerita nasib la aku x jadi pergi, sebab hari tu aku bukan saja cirit birit ( 10 min sekali perlu terjah ke toilet) tp hidung aku berdarah..panik hubby aku dibuatnya, 4 kali hidung aku berdarah..Last2 pergi ke klinik dalam keadaan hidung berdarah..Doktor cakap 'body temperatured too high' tu yg menyebabkan aku demam+cirit+hidung berdarah..
Bayangkanlah lebih kurang seminggu aku sakit berat badan aku susut hmpir 2 kg lebih..hehe..x payah pulun diet, sebelum ni dok gigih diet x makan nasi malam la apa la..turunnya x jgk..
Skrg aku dah sihat kembali..hoyey!!! Syukur sekali lg sebab hubby & dania x kena sekali, kalau x lagi la bt aku susah hati. Plan nk bercuti nmpaknya terpaksalah ditunda ke tarikh lain yg entah bila, sbb hubby aku sudah kembali sibuk turun ke padang latih hoki untuk program 1 MAS iaitu program 1 murid 1 sukan..

4 comments:

penDragon said...

sedihnya...hopefully wanie dh recover sepenuhnya....lain kali meh cuti2 terengganu pulak ye...

wanie amerie said...

hee..insyaAllah, nati bila2 ada rezki sampai la kami..

Aku DaN SeSuAtU said...

ciannyer kawan aku ni..mkn ape smpai cirit birit tu..lor hubby hg leh men hoki ek

wanie amerie said...

makan tongkoi kayu kot,tu yg cirit smpi nk pengsan..haha
Hubby aku bukan main hoki dia jdik coach hoki.