Dec 10, 2009

HORAY!! CUTI SEKOLAH....

Setiap kali tibanya cuti sekolah aku la yg pling suka, mana x nya sbb hubby aku cuti pnjg n masa ni la aku ble meluangkan masa bersama..
KALO X MASYA ALLAH, aku ni asyik ditgglkan2 kejap outstation sana outstation sini.. Mula2 kawin mmg la aku tension sgt sbb selalu kena tggl, tp skrg ni dh ok aku dh paham dgn kerjayanya lgpun aku dh ader baby x la sunyi sgt..
Cuti ni byk sgt jmptan kawin adakalanya smpi terlupa nk pegi pn ada, mana x lupanya kdg2 ader smpi 6 jmptn dlm 1 hr...
ERMM...actually, aku dgn hubby ader merancang nk g berct tp dok tgu date yg sesuai..( tp kali ni yg bestnya pergi bertiga, thn2 sblm berdua jer..) Destinasi yg nk pegi x tau lg, tp dh ade 4 tmpt dlm list ni..
Cik Dania ni plak skrg, hmmm x tau nk ckp keaktifannya..x penah dok diam walaupun seminit, maklum la skrg member dh ble berjln maka byk benda la yg dia nk explore. Umah aku sblm cik dania bgn tido tertib jer, pas dia bgn jer lbh kurang mcm dgn TONGKANG PECAH umh aku, hasil sepahan cik dania..Rupa2nya cik dania ni mmg kuat memunggah..smbil berjln2 ader saja benda yg dicpainya, ape2 hiasan semua aku dh mskkan dlm kotak, kalo x habis dikejakan oleh cik dania ni..
Kdg2 aku snyum sorang2 dok perhatikan gelagat cik dania ni, x penat n mengenal erti putus asa..kalo dia nk satu2 benda mesti dia akn bt smpi bole.. Cnthnya kalo bola ader kt bwh meja, dia nk amik dgn tgn x smpi pastu dia akn cuba suar kaki plak nk amik bola tu n kalo x dpt gak dia mai kt aku cuba smpikn msg dgn cara tepok2 paha aku n tnjk kt meja (mknanya nk sruh aku amik bola tu la)..x sangka baby kecik cmni pn dh bole berpikir mcmna nk dptkan sesuatu n cari alternatif len utk capai mtlamatnya..
Skrg ni cik dania dh pndai berckp sket2 tp kdg2 aku pn x phm apa yg dia ckp, sukanyee hti bla dgr cik dania ni berceloteh wlupn dlm bahasa sendiri.
CIK DANIA ni dok menghitung hari utk smbut besday yg pertama pd 15/12 ni, dh besar ank aku ni rupanya... aku selalu senyum kmbing bla hubby aku kata " ermmm, dania dh besar ni sian dok main sorang2, nk dpt adik kott!!! ALAMAKKK...(terus flash back tingat msa kt dlm blk bedah dlu, ngerinya pn x abis2 lg)..haha..aku selamba jer jwb" nati dlu kot, biar cik dania ni besar sket bole jga adik sendiri, mama beranak lg k "..

No comments: