Nov 13, 2009

ADUHAI DANIAKU SAYANG...

Aku menjalani proses berpntang kt kg aku dgn jayanya, cuma aku ada satu masalah dgn si kecik ni bla time mlm jer mesti celik mata luas smpi ke pg. Ermm, pening pala dibuatnya bole diktakan sepnjg proses berpntang dania asyik berjga time mlm. Aku igtkan msa berpntang jer baby suka berjga mlm, rupa2nya smpi skrg mmg ank aku ni jenis ssah nk tido mlm plg awal pn kul 12tgh mlm bru nk gosok2 mata menandakan mengantok n selalunya dania akn tido sekitar jam 2-3pg ( kdg2 terlajak smpi kul 5 pg bru nk tido). Mmg aku letih sgt nsb la mama dia ni kerja sendiri kalo x, ader la yg tertido kt tmpt keja kang.. Dania ni dh la ssah nk tido tp senang nk bgn plak tu, ada dgr bunyi sket jer terus terjga smpi kan aku nk ckp dgn hubby pn kena bisik2. Ckp pasal dania ssah nk tido ni ada la nk kongsi satu kes berlaku masa aku berpntang kt kg dlu, dimana satu mlm umh mak aku nk dimski pencuri. Masa tu dlm kul 12.30 mlm, semua family aku dh tido kecuali aku n mak ada kt dlm blk dok melayan dania. Pastu adik aku ( tdo kt blik dpur) call yg dia ader dgr bunyi kt pintu blkg cam ada org ketuk2. Apalagi aku dgn mak keluar (smbil mengendong baby) terus jerit pggl ayah yg tido kt dpn bgtau ader pencuri nk masuk n waktu tu la kmi dgr pencuri lari bertempiaran. Alhamdulillah, nsb pencuri x sempat nk masuk (bila dgr org dlm umh terjga n jerit) sbb cuma tggl satu selak/kunci jer lagik yg masih belum berjaya dikopek manakala lg 2 kunci dh terkeluar. Nsb la cyg mama x tido lg kalu dh tido mesti aku pn dh lps ke Paris sma n mesti aku x dgr adik aku call...

No comments: